Polityka Prywatności – klauzula informacyjna
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Sulęcinie
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, iż:
- Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II z siedzibą w Sulęcinie (69-200), Park Bankowy 7, reprezentowana przez Dyrektora Szkoły.
- Przestrzeganie zasad ochrony danych nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail iodo@sp1sulecin.pl lub pisemnie na adres szkoły.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych rodzica / dziecka jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Ustawa – Prawo oświatowe oraz Statut Szkoły.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych pracownika / kandydata do pracy są wymagania ustawy Kodeks pracy i przepisy z niej wynikające.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych kontrahenta jest ustawa Prawo zamówień publicznych i przepisy z niej wynikające.
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji działań statutowych szkoły.
- Odbiorcami danych osobowych są wyłącznie podmioty publiczne uprawnione do uzyskania tych danych na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji określonych celów, a po tym czasie -przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Odmowa podania danych w zakresie ustawowym, wymaganym przez administratora, skutkuje brakiem możliwości wykonywania działań statutowych szkoły (rekrutacja, dziennik elektroniczny, realizacja zaleceń zawartych w opiniach i w orzeczeniach, zawarcie umowy itp).
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych w celach nie związanych z procesem nauczania oraz higieną szkolną odbywa się wyłącznie na podstawie zgody.
- Osoba, której dane osobowe przetwarza administrator danych, posiada prawo do (z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów prawa):
- dostępu do treści danych (zgodnie z art. 15 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
- sprostowania danych (zgodnie z art. 16 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
- usunięcia danych (zgodnie z art. 17 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
- ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
- przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
- wniesienia sprzeciwu (zgodnie z art. 21 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych);
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Dane osobowe nie są przetwarzane przez administratora danych w sposób zautomatyzowany i nie są poddawane profilowaniu.
- Dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych w przepisach prawa.